راه 42 ساله کاراته جهان(3)
باشگاه کاراته امیر سر لشکر شهید علی احمدلو استان قم Karate clubs in the Major Jeneral martyr Ali Ahmadloo Qom Province

راه 42 ساله کاراته جهان(3)
از نسل طلایی فرانسه تا جهانی شدن کاراته کاهای ایرانی

مسابقات کاراته قهرمانی جهان در شرایطی وارد دهه سوم حیات خود شد که سه تیم اسپانیا، انگلیس و فرانسه موفق شدند در 5 دوره رقابتهای دهه نود از ژاپن پیشی بگیرند و قهرمانی جهان را جشن بگیرند. اما مسابقات این دهه برای کاراته ایران هم خاطره انگیز بود، چراکه برای نخستین بار پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی کاراته کاهای کشورمان توانستند خود را روی سکوهای قهرمانی ببینند.

دهمین دوره 1990
میزبان: مکزیکوسیتی- مکزیک
تعداد شرکت کننده: 673 کاراته کا از 53 کشور
بعد از شش دوره باردیگر نوبت قاره امریکا بود که میزبان کاراته کاهای جهان باشد. در این دوره هر چند هلندیها با تصاحب یک برنز نزول فاحشی داشتند، اما ژاپن برای سومین بار متوالی به مقام قهرمانی چنگ انداخت. مردان سرزمین آفتاب تابان این بار، 6طلا گرفتند، 3 بار به نقره دست یافتند و 3 بار هم روی سکوی سومی ایستادند. فرانسه با نسل تازه خود با 4 طلا ، یک نقره و 2 برنز نایب قهرمانی را از نگلیسی ها ربودند.
مکزیک میزبان هم با یک نقره و 3 برنزدر مکان دوازدهم جدول توزیع مدالها قرار گرفت. از انگلیسی ها که در دوره های پیشین رقابت سختی با ژاپن داشتند این بار با 2 طلا، 2نقره و 2 برنز عنوان سومی را از آن خود کردند.

یازدهمین دوره 1992
میزبان: گرانادا- اسپانیا
تعداد شرکت کننده:712 کاراته کا از 72 کشور
برخلاف 10 سال قبل که مزایای میزبانی به کار اسپانیایی ها نیامده بود، این بار در گرانادا با 4 طلا، 2 نقره و 5برنز در شرایطی به کار خود پایان دادند که ژاپنی ها را زیر دست خود دیدند، با برنز بیشتر! انگلیس اگر چه 4 مرد طلایی داشت، اما در سکوهای دیگر فقط یکی از نمایندگانش، کاراته کای نقره ای نام گرفت تا در مکان سوم جدول رده بندی قرار بگیرد. فرانسویها نایب قهرمانان دوره گذشته با یک طلا، یک نقره و 7برنز سقوطی آزاد داشتند(مقام ششم). استرالیا پدیده این دوره از بازیها بود که موفق به تصاحب 2 نشان طلا شد.

دوازدهمین دوه1994
میزبان: کوتاکینابالو- مالزی

تعداد شرکت کننده: 684 کاراته کا از 61 کشور
در مسابقاتی که میزبانی اش با آسیایی ها بود، قهرمانی به روی ژاپنی ها لبخند زد. آنها برای اینکه نشان دهد قهرمانی اسپانیا در سال 92 روی «میزبان نوازی!» به دست آمد، در مالزی 7 طلا، 2 نقره و 2 برنز گرفتند تا بار دیگر آقای کاراته جهان نام بگیرد. دراین جام فرانسویها و ایتالیایی ها درخشش فوق العاده ای داشتند، به طوری که هر یک با 4 و 5 پله صعود پس از تیم ژاپن در جایگاه دوم و سوم تکیه زدند، اسپانیا مدافع عنوان قهرمانی با دریافت یک طلا و 6 برنز تا مقام چهارمی جهان نزول پیدا کرد.
دراین مسابقات برای اولین بار تیم ملی کشورمان صاحب یک نشان جهانی در پیکارهای انفرادی شد. این کاراته کا مدال آور کسی نبود جز مهدی عمو زاده که موفق به کسب مدال برنز وزن منهای 60 کیلوگرم شد.

سیزدهمین دوره 1996
میزبان: سان سیتی- آفریقای جنوبی

تعداد شرکت کننده: 645 کاراته کا از 61 کشور
بعد از 12 سال این انگلیسی ها بودند که طعم قهرمانی را چشیدند. آنها برای اینکه خود را به قله رفیع جهانی برسانند 5 بار نمایندگان خود را روی سکوی اولی دیدند، ضمن اینکه دوبار به سوی نشان های نقره و برنز یورش بردند.
ژاپنی ها با 4طلا، 4 نقره و 3 برنز به عنوان نایب قهرمانی بسنده کردند و فرانسه با 3 طلا، 2 نقره و 4 برنز چهارم شد و روسیه با یک طلا، و یک نقره خود را به سکوی پنجم رساند.
در آفریقای جنوبی کاراته ایران با مهدی عمو زاده سرانجام طلایی شد. تیم کشورمان با این تک نشان زرین در رده ششم قرار گرفت.

چهاردهمین دوره 1998
میزبان: ریودوژانیرو- برزیل

تعداد شرکت کننده: 721 کاراته کا از 72 کشور
در ریودوژانیرو کاراته جهان با قهرمان تازه ای آشنا شد؛ فرانسه! تیمی که با دریافت 5طلا، 4 نقره و 2 برنز در سکوی اول جهان قرار گرفت. ژاپنی ها که از قدرت تکنیکی کاراته کاهای فرانسوی به شگفت آمده بودند در نهایت با 5طلا، یک نقره و 2 برنز به نایب قهرمانی بسنده کردند.ترکیه دیگر قدرت نوظهوری بود که با 2 طلا و 3 برنز بالاتر از انگلیس و اسپانیا در مکان سوم جای گرفت. در این دوره برای تیم ملی کاراته کشورمان مرحوم علی شاطر زاده در وزن منهای 80 و علیرضا کتیرایی در وزن آزاد به ترتیب مدال نقره و برنز گرفتند تا در خانه دهم جدول رده بندی همسایه دیوار به دیوار فنلاندیها و ونزوئلاییها باشند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




تاریخ: شنبه 22 مهر 1391برچسب:هیات کاراته,رئیس هیات کاراته,هیات کاراته قم,هیات کاراته استان قم,حسن عابدی,کاراته,قهرمان کاراته,قهرمانان کاراته,کاراته قهرمانی,تیم ملی کاراته,غلامرضا دباغیان,علیرضا کتیرایی,حبیب اله ناظریان,تیم ملی,مسابقات آسیایی,آسیایی تاشکند,مسابقات جهانی,جهانی پاریس,مسابقات غرب آسیا,تیم ملی بزرگسالان,اردو تیم ملی,افتخارات کاراته,افتخار آفرینان کاراته,ستارگان کاراته,برترینهای کاراته,قهرمانان کومیته,علیرضا قاضی,سعید علیپور,امیرمهدی زاده,مهدی حاتمیان,وحید حسنی پور,حامد زیگساری,محمدرضا بخشی لو,سعید احمدی,ابراهیم حسن بیگی,محمدهادی داود آبادی,ناصر نجفی,منصور حسن بیگی,علی فداکار,امیر امیری,مهدی سلطانی,ذبیح اله پورشیب,سامان حیدری,سجاد گنج زاده,احمدلو,مسعود احمدلو,سنسی احمدلو,باشگاه کاراته,کاراته,کاراته قم,کاراته استان قم,مربی کاراته,برترین مربی,مربی فنی,اخبار کاراته,اخبار ورزش کاراته,ورزش کاراته,سنسی احمدلو,سنسی مسعود احمدلو,,
ارسال توسط محمد احمدلو
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 91
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 99
بازدید ماه : 2044
بازدید کل : 642407
تعداد مطالب : 645
تعداد نظرات : 58
تعداد آنلاین : 1


استخاره با قرآن
استخاره با قرآن







اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

دريافت كد دعاي فرج

Google



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جستجوگر گوگل